Podopieczni 7 – 3 OSiW zakończyli realizację założeń programu kulturalno – oświatowego pn. „Obserwuję, przeżywam i tworzę”…
W tym roku młodzież była wdrażana do aktywnego spędzania wolnego czasu ze szczególnym uwzględnieniem terapeutycznej roli sztuki w celu pozbywania się negatywnych emocji podczas działań plastycznych. Na zajęciach wykorzystane zostały różne metody i formy pracy socjalizacji w inkulturacji….
- Arteterapia stanowi układ poglądów i czynności ukierunkowanych na utrzymanie i/lub podnoszenie poziomu, jakości życia ludzi przy pomocy szeroko rozumianych dzieł sztuki i uprawiania sztuki. Głównym zadaniem tak rozumianej arteterapii jest optymalizacja, jakości życia, co oznacza, że arteterapia wiąże się z zapobieganiem trudnością życiowym, a w przypadku ich występowania ze zmniejszeniem ich ciężaru i przezwyciężeniem przeszkód w wymiarze doraźnym, sytuacyjnym – opowiadali wychowawcy.
Na początku prowadzący zajęcia - próbując zaangażować uczestników do artystycznej ekspresji - napotykał na apatię, sprzeciw, zmienne nastroje i opór. Jednak zajęcia, na których podkreślane były dobre strony uczestnika sprawiły, że młodzi ludzie chętnie brali w nich udział i tworzyli piękne prace. Wśród uczestników byli tacy, którzy szybko podejmowali temat i realizowani postawione im zadania, ale niektórzy długo zastanawiali się jak podejść i rozwiązać postawiony im problem. Oprócz tego na zajęciach uczestnicy zachęcani byli do przedstawienia się i zaznaczenia, kim są i co jest dla niego ważne. Jaki wpływ mają ich emocje na ich życie.
W ramach projektu zrealizowane były następujące tematy: „Kolaż”, „KolażII”, „Emocjonalne prześwietlenie”, „Maski”, „Malowanie dziesięcioma palcami”, „Dłonie”, „Mandala”, „Coś z niczego”, „Ozdoby świąteczne” i „Kartki walentynkowe”.
Część prac była integralną częścią okolicznościowej ekspozycji podczas Dni Otwartych OSiW w Radomiu….