Młodzież z 7 – 2 OSiW
spotkała się z Włodzimierzem Bełcikowskim, ewangelizującym policjantem.
Zajęcia te, ze względu na swą - daleką od ogólnie
przyjętej konwencji, formę stanowiły ciekawą alternatywą wobec tradycyjnych
wykładów oraz prelekcji profilaktycznych. Prowadzący spotkanie, który sam przed laty zmierzył
się z wieloma problemami, w naturalny
sposób potrafił nawiązać znakomite relacje z młodzieżą i umiejętnie
stymulował jej aktywność. Zaprezentował prawdziwą lekcję profilaktyki, daleką od
zakazów czy nakazów i tym samym, najbardziej przemawiającą do młodych ludzi. Mówił im, w bardzo bezpośredni sposób, żeby
zawsze pamiętali o tym, że to oni sami są odpowiedzialni za swoje życie. Przedstawiając własne „zawirowania” i
autentyczne koleje swojego losu pokazał, jak odnaleźć siebie i jak
powinno wyglądać życie po ustaleniu własnych wartości i tego jak chce się żyć.
Opowiedział o swoim trudnym
dzieciństwie, młodzieżowym środowisku rówieśniczym z wieloma przejawami
patologii życia społecznego, ciekawostkach związanych z wykonywanym zawodem
policjanta oraz o własnym nawróceniu.
Młodzi ludzie obejrzeli
także film pt. Byłem Gangsterem
odcinek 1 Artur Ceroński. Zobaczyli dwie postaci - o burzliwej i pełnej
przemocy przeszłości, z różnych środowisk zawodowych – policjanta i gangstera.
Obaj mieli okazję się spotkać. Jeden i drugi zmienili swoje życie, pozostawili
stare nawyki i skłonności. Wyzbyli się wszelkiego zła ze swojego życia –
używek, agresji, wulgaryzmów, rozwiązłości, przemocy, złego traktowania ludzi. W
ich życiu nastąpił czas głębokiego nawrócenia. Gangster został protestanckim
pastorem, a policjant liderem katolickiej Odnowy w Duchu Świętym. Ewangelizują
i głoszą Jezusa Chrystusa w różnych „trudnych” środowiskach. Od co najmniej kilku
lat świadczą swoim życiem jako zupełnie nowi ludzie - przykładni mężowie i ojcowie,
sumiennie realizujący się nie tylko w rodzinie, ale też w różnych środowiskach.
Udowadniają, że z każdego upadku można się podnieść, że nie ma ludzi straconych
i przegranych…
Spotkanie wpisało się w programy profilaktyki realizowane przez jednostkę,
uczyło krytycznego myślenia, argumentowania i służyło pogłębionej refleksji
młodzieży.