„Fryzjer czy kucharz? Oto jest pytanie... Nożyczki, suszarka, lokówka, lakier do włosów. To tylko niektóre atrybuty profesji fryzjera.” Tak brzmi początek dyktanda, które pisali uczestnicy z Hufca Pracy w Grodzisku Mazowieckim, biorący udział w zmaganiach ortograficznych.
Impreza odbyła się we współpracy z polonistami Zespołu Szkół Technicznych i Licealnych nr 2 w Grodzisku Mazowieckim, a tekst dyktanda został przygotowany przez wicedyrektor - Iwonę Przybytniak. W zmaganiach ortograficznych wzięło udział 20 uczestników z I,II i III klasy Szkoły Branżowej I Stopnia, do której uczęszczają podopieczni jednostki.
Należy podkreślić, że słownictwo zawarte w przygotowanym tekście dyktanda jest ściśle powiązane z zawodami kucharz, fryzjer do których zawodowo przygotowują się uczestnicy.
Balejaż, przerzedzone czupryny, przedłużanie włosów, fiolety czy burgundy to słownictwo bliskie sercu fryzjerów, a z kolei nienajedzony klient, przepieprzony kotlet, staropolski rosół czy pachnący koperek nie stanowią tajemnic dla kucharzy.
Decyzją Komisji Konkursowej w konkursie ortograficznym przyznano 3 miejsca i jedno wyróżnienie. Najlepsza praca należała do Wiktorii Wąsowicz z klasy II zc fryzjer, a główną nagrodę dla zwycięzcy konkursu ufundowała MWK OHP. Pozostałe miejsca zostały nagrodzone przez Dyrektora ZSTiL nr 2 p. A. Chojnackiego. I tak, II miejsce zajęła Karolina Staniszewska z kl. I zc- fryzjer, III miejsce- Zuzanna Marszałek kl. III zab- kucharz, a wyróżnienie przypadło Joannie Wiśnia z kl. III zab- kucharz.
- Bardzo się cieszymy, że młodzież tak licznie wzięła udział w konkursie. Jak wszyscy wiedzą nasz język ojczysty sprawia wiele trudności, nie tylko cudzoziemcom, ale także nam- Polakom. Dlatego tym bardziej jesteśmy dumni z tak wysokiego poziomu i dobrych wyników - powiedziała w podsumowaniu wicedyrektor - Iwona Przybytniak. Tym bardziej, że słownictwo jest wykorzystywane w branży gastronomicznej i fryzjerskiej.
Kadra jednostki 7-31 pogratulowała sukcesów zdobywcom premiowanych miejsc, życząc dalszego rozwoju i wyników edukacyjnych.