Jak
tworzyć dokumenty aplikacyjne? – zastanawiali się uczestnicy z mokotowskiej
jednostki 7 – 32 HP podczas warsztatów z orientacji zawodowej.
3
grudnia odbyło się spotkanie z uczestnikami hufca, którego celem było tworzenie
CV oraz pisanie listów motywacyjnych tak, aby dokumenty te stały się skutecznym
narzędziem w poszukiwaniu pracy.
- CV
jest pierwszym krokiem w kontakcie z pracodawcą. Jest to forma przedstawienia
swojej sylwetki zawodowej, swojego doświadczenia, osiągnięć i predyspozycji do
wykonywania określonego typu zawodu – tłumaczyła młodzieży prowadząca spotkanie
Lidia Tereda – doradca zawodowy. Chociaż pisanie życiorysu i listu motywacyjnego
to tylko część procesu, który ma doprowadzić do zdobycia wymarzonej pracy,
dobrze zredagowane dokumenty aplikacyjne są skutecznym sposobem na nawiązanie
kontaktu i zaprezentowanie swoich doświadczeń i umiejętności w bezpośredniej
rozmowie z przyszłym pracodawcą.
W
pierwszej części spotkania, zanim jeszcze przystąpiono do tworzenia CV,
omówiono rolę znajomości samego siebie i swoich mocnych stron w pracy nad
tworzeniem aplikacji, a dopiero później uczestnicy poznali zasady pisania
rzeczowych dokumentów, a także najczęściej popełniane w nich błędy.
Zajęcia
przeprowadzone zostały w formie warsztatów, gdzie oprócz teoretycznej wiedzy
uczestnicy mieli możliwość przećwiczenia zdobytych umiejętności. Wspólnie
zastanawiali się, jak właściwie wyeksponować swoje mocne strony a następnie
sami tworzyli przykładowe aplikacje. Największe trudności sprawiło im napisanie
listu motywacyjnego, szybciej uprali się z życiorysami. W czasie szkolenia
omówiono również zasady wysyłania aplikacji przez Internet.
Młodzież
aktywnie uczestniczyła w zajęciach, chętnie zabierała głos w dyskusji i
wykonywała ćwiczenia.