Wsparcie placówek edukacyjnych z zewnątrz w procesie doradztwa zawodowego w postaci działań dodatkowych realizowanych przez instytucje rynku pracy pozwala uczniom na realną możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do zaplanowania własnej kariery zawodowej. 25 kwietnia dobiegły końca konsultacje indywidualne dla uczniów ostatnich klas Zespołu Szkół nr 2 w Pułtusku. Na przełomie lutego, marca oraz kwietnia uczniowie klas ósmych oraz trzecich gimnazjum przygotowywali się do podjęcia ostatecznej decyzji dotyczącej planowania dalszej drogi edukacyjnej. Młodzi ludzie uczestniczyli w autorskich warsztatach grupowych prowadzonych przez doradcę zawodowego z pułtuskiego MCK, w czasie których starali się jak najlepiej poznać siebie i określić własne zasoby, które stanowią bazę planowania własnej ścieżki zawodowej. Doradca zawodowy zapoznał również młodzież z obszarem wiedzy związanej z zawodami. Uczestnicy zajęć dowiedzieli się gdzie szukać informacji o interesujących ich zawodach i na co zwrócić szczególną uwagę, oraz poznali nowe profesje, które pojawiały się w ostatnim czasie na rynku pracy. Młodzież poznała również typy szkół, ścieżki kształcenia, jak również zapoznała się z aktualną ofertą rekrutacyjna lokalnych szkół na rok 2019/2020. Po warsztatach grupowych wszyscy niezdecydowani mogli skorzystać ze wparcia dodatkowego w formie mobilnego doradztwa. W określone dni, doradca zawodowy MCK Pułtusk pełnił dyżury w szkolnej placówce, dzięki którym każdy uczeń mógł dodatkowo skorzystać ze wsparcia w formie konsultacji indywidualnej. Wielu uczniów było zainteresowanych taką formą wsparcia, a tematy omawiane w czasie tych spotkań dotyczyły głownie pomocy w określeniu predyspozycji zawodowych, procesu rekrutacji, wiedzy na temat kwalifikacji w zawodach oraz aktualnej oferty kształcenia w szkołach na terenie powiatu pułtuskiego. Wyjście z ofertą do lokalnego środowiska to ważny element promocji pułtuskiego MCK. Dzięki takim działaniom młodzież może uzyskać kompleksowe wsparcie w podjęciu pierwszej ważnej decyzji dotyczącej planowania dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej.