OHP LogoOCHOTNICZE HUFCE PRACY

Mazowiecka Wojewódzka Komenda

 
obrazek
Aktualności Komunikaty Przetargi Projekty EFS Kontakt

„Nasza Przyszłość 2

 EFS

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

  

  

„Nasza Przyszłość 2"





MŁODZIEŻ PODSUMOWUJE "NASZĄ PRZYSZŁOŚĆ2"

Uczestnicy „Naszej Przyszłości 2” wraz z opiekunami na rynku głównym pięknego Kazimierza nad Wisłą
 

Uczestnicy tegorocznego projektu edukacyjno-socjoterapeutycznego OHP, który współfinansowała Unia Europejska, spotkali się po raz ostatni, by omówić rezultaty przeprowadzonych zajęć, podzielić się wrażeniami i udzielić organizatorom „NP2” informacji zwrotnych.

„Nasza Przyszłość 2” była drugą edycją programu, przygotowanego przez Ochotnicze Hufce Pracy, na potrzeby osób w wieku 15-17 lat, wychowujących się w rodzinach wielodzietnych, niepełnych, mających problemy w nauce szkolnej i nie radzących sobie ze swoimi emocjami.
Od marca do września 2010 r. zakwalifikowana do programu młodzież, brała udział w szerokim wachlarzu zajęć, które miały jej pomóc w wyrównaniu braków edukacyjnych, podwyższeniu jej samooceny, poprawieniu jej funkcjonowania w relacjach społecznych, a tym samym zwiększeniu szans każdego z uczestników programu na lepszą przyszłość.

 

 

Kadr z wyprawy terenowej po okolicznych wąwozach
 

Po blisko pięciu miesiącach realizacji „Naszej Przyszłości2” przyszedł czas na jej podsumowanie.
W tym celu dla objętej programem młodzieży z woj. mazowieckiego w dniach 4-5 września zorganizowano weekendowe spotkanie wyjazdowe, podczas którego postanowiono omówić z uczestnikami pracę, jaką oni sami oraz zatrudnieni przy projekcie nauczyciele, wychowawcy, doradcy, eksperci i terapeuci wykonali w minionym okresie.
Organizatorzy i uczestnicy przybyli na tę okoliczność do 7-3OSiW w Zwoleniu.
W czasie zajęć ewaluacyjnych młodzież mówiła o nabytych podczas programu „NP2” umiejętnościach i zdobytych doświadczeniach. Młodzi docenili w projekcie zwłaszcza to, że pozwolił im on lepiej poznać samych siebie oraz ich sposób funkcjonowania w grupie.
Uznali za niezwykle cenną pomoc socjoterapeutów, którzy towarzyszyli im podczas całego okresu trwania projektu. 

 

 

Kadra pedagogiczna na małym tete-a-tete
 

- Dzięki nim – mówili uczestnicy. – Wielu z nas uświadomiło sobie błędy, jakie popełniamy w życiu codziennym, w kontaktach z rówieśnikami czy osobami starszymi, ale także zrozumieliśmy, że te relacje można naprawić, że opłaca się je naprawiać i dowiedzieliśmy się jak możemy to zrobić.
Z kolei organizatorzy „NP2” dziękując młodzieży za wspólną pracę podczas kilku ostatnich miesięcy, wyrazili nadzieję, że dzięki projektowi będzie ona teraz bardziej zmotywowana do nauki, do stawiania sobie i do osiągania celów, ale przede wszystkim, że dzięki niemu w uczestnikach udało się zaszczepić wiarę, iż to właśnie oni są kreatorami własnego życia i że mają prawo i szansę na sukces tak samo, jak ich rówieśnicy, których „lepszość” częstokroć wynika tylko z tego, że po prostu mają w życiu łatwiej.
Ostatecznie „Naszą Przyszłość 2” na Mazowszu zakończono wycieczką do Kazimierza Dolnego. I choć miasto piękne, a widoki zapierają niektórym dech w piersiach, to i tak dla młodych największą atrakcją okazał się rajd samochodami terenowymi po otaczających miasto wąwozach. Tego dnia przyszłość jawiła się całej grupie Mazowszan wyjątkowo optymistycznie.





ZASŁUŻONY ODPOCZYNEK

Witamy w Warszawie
 

15 sierpnia pod okiem wychowawców młodzież z warmińsko – mazurskich jednostek poznawała dramatyczną historię i podziwiała piękno stolicy

Grupa uczestników projektu „Nasza przyszłość 2” z Warmińsko-Mazurskiej Komendy OHP, która bawi się, odpoczywa i pracuje na obozie socjoterapeutycznym w Zwoleniu, przyjechała do Warszawy na niedzielną wycieczkę po mieście.
Zwiedzanie rozpoczęło się wizytą w Muzeum Powstania Warszawskiego,  gdzie młodzież miała możliwość poznać tragiczną historię okupowanej Warszawy, której mieszkańcy 66 lat temu przez 2 miesiące ofiarnie walczyli o swoje miasto i wolność. 

 

 

Zwiedzanie rozpoczęło się od dziedzińca Muzeum
 

Zwiedzający z uwagą śledzili techniczne wynalazki, którymi posiłkowali się powstańcy 65 lat temu. Ciekawiły ich nie tylko militaria czy odtworzone w Muzeum powstańcze kanały i betonowy bunkier, z  zainteresowaniem słuchali także materiałów dźwiękowych i oglądali zachowane dokumenty i listy. Uczestnicy skrupulatnie zbierali kartki z kalendarza, które opisywały każdy kolejny dzień Powstania i inne materiały opracowane przez pracowników Muzeum. Ta część wycieczki wywarła na młodzieży silne wrażenie, większość z nich była pewna, że w następnym semestrze poprawią się ich oceny z historii. 
Z muzeum uczestnicy pojechali do Łazienek Królewskich, gdzie wśród zieleni mogli odetchnąć po angażującym spotkaniu z historią i poznać piękną stronę Warszawy. Grupa z radością spacerowała po słonecznym parku i młodzież chętnie zostałaby dłużej… ale nastał czas powrotu do gościnnego OSiW 7-3. Na szczęście do autokaru udało się zdążyć przed burzą.

 

 

Tam uczestnicy i uczestniczki z warmińsko mazurskiego czekali na wejście do środka
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Każdy chciał dotknąć historii
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze przewodniczki poruszyły młodzież
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sposób prezentowania wydarzeń w Muzeum przyciąga uwagę, niczym najlepszy film
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Historii można tam nie tylko dotknąć, można jej też posłuchać
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszyscy chłopcy uwielbiają bawić się w wojnę
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Świadectwa dramatycznego przebiegu Powstania
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co za ulga – uciec z miejskiego skwaru w cień drzew
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piękne oblicze historii
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





GOŚCIE, GOŚCIE...

Kurs udzielania pierwszej pomocy dla młodzieży z Ełku i Giżycka
 

Jak zwykle tętniący życiem zwoleński OSiW, tym razem stał się miejscem letniego wypoczynku trzydziestu uczestników projektu „Nasza Przyszłość 2”. Od 9 sierpnia młodzież z Warmii i Mazur przebywa tam na obozie socjoterapeutycznym.

Podczas, gdy uczestnicy NP2 z Mazowsza uczą się i bawią na podobnych warsztatach w Wielkopolsce, Ci z Krainy Tysiąca Jezior wypoczywają mazowieckim Zwoleniu.
Przyjezdni szybko zaadoptowali się w nowym miejscu i z ochotą biorą udział we wszystkich zajęciach. Wychowawcy i terapeuci dbają o to, by skutecznie nauczyć młodych ludzi, jak mogą sobie radzić ze stresem, jak odpoczywać i ogólnie - jak żyć zdrowo zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym. Miła atmosfera i szereg warsztatów pogłębiających wiedzę uczestników o samych sobie oraz sobie nawzajem sprzyjają zawieraniu nowych przyjaźni, dobrej zabawie i rozwojowi.

 

 

Zajęcia integracyjne
 

Ale to nie wszystko. Podczas obozu bowiem młodzież ma również okazję odbyć interesujące kursy, jak choćby ten dotyczący udzielania pierwszej pomocy nauczyć się jeździć konno, popływać kajakiem i zobaczyć ciekawe miejsca takie, jak Kazimierz Dolny czy  Muzeum Powstania Warszawskiego.
Jak zapewniają organizatorzy całej imprezy, z pewnością goście 7-3Ośrodka Szkolenia i Wychowania w Zwoleniu nudzić się nie będą.
Obóz zakończy się 18 sierpnia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warsztaty rozwoju osobistego
 

 


















UCZESTNICY NP2 W NIECHANOWIE

Młodzież z Mazowsza poznaje podstawy reanimacji podczas kursu pierwszej pomocy w Niechanowie
 

Od 03 sierpnia w 15-4 Ośrodku Szklenia i Wychowania w woj. wielkopolskim odbywa się obóz socjoterapeutyczny dla uczestników OHP z Mazowsza w ramach drugiej edycji projektu „Nasza Przyszłość 2”.

W obozie bierze udział młodzież z 7-11 HP w Płocku, 7-2 ŚHP w Ostrołęce oraz 7-35 HP w Warszawie. Wyprawa i pobyt uczestników NP2 w Ośrodku w Niechanowie to ukoronowanie cyklu zajęć odbywających się w ramach projektu w jednostkach OHP od maja tego roku. Na obozie młodzież kontynuuje spotkania socjoterapeutyczne, podczas których pracuje między innymi nad rozwojem własnej osobowości i relacjami z innymi ludźmi. Uczy się również technik relaksacyjnych, a w trakcie warsztatów z zachowań ryzykownych poznaje szkodliwość różnego rodzaju używek. Bardzo ciekawą częścią obozu jest kurs pierwszej pomocy. Dzięki niemu uczestnicy mają okazję zdobyć cenne informacje w zakresie podstaw reanimacji, resuscytacji krążeniowo-oddechowej oraz poprawnego opatrywania ran.

 

 

Uczestnicy obozu na tle Katedry w Gnieźnie

Obecnym na obozie młodym ludziom czas wypełnia także mnóstwo atrakcji takich jak wycieczki czy zajęcia rekreacyjne. Do tej pory (12.08.2010) zdążyli już oni zwiedzić Muzeum Początków Państwa w Gnieźnie, Muzeum Przyrodniczo-Łowieckie w Uzarzewie oraz Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. Poznali również pierwszą stolicę Polski – Gniezno oraz stolicę Wielkopolski – Poznań. Poza tym wspólnie z kadrą opiekunów i socjoterapeutów uczestnicy bawią się na basenie, w kręgielni, na dyskotekach, przy ogniskach, a pod okiem wykwalifikowanej trenerki uczą się tańczyć salsę.
Czas biegnie im szybko. Wkrótce wrócą do domów. Organizatorzy obozu mają jednak nadzieję, że zdobyta wiedza, poznane w trakcie wycieczek miejsca oraz obozowe przyjaźnie, pozostaną na długo w ich pamięci i przełożą się pozytywnie na ich powrót w rodzime strony.

 

 

W Muzeum Uzbrojenia. Cytadela w Poznaniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wycieczka do skansenu w Ostrowie Lednickim
 



 

 

 

 










 


 

NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY

Uczestnicy „Naszej Przyszłości 2” podczas kursu komputerowego pod okiem instruktora Mariusza Soleckiego (po prawej)
 

Kursem komputerowym dla uczestników „Naszej Przyszłości 2” w Hufcu Pracy 7-35  zakończono przewidziany w projekcie Moduł Edukacyjny.

Kurs odbył się w poniedziałek 26 lipca pod fachowym okiem instruktora informatyki Mariusza Soleckiego. Na zajęciach młodzież zapoznała się z zasadami obsługi komputera oraz nauczyła się praktycznego wykorzystywania go w życiu codziennym. Uczestnicy dowiedzieli się między innymi jak stworzyć w Wordzie własne CV i jak napisać list motywacyjny. Grupa z ogromnym zaangażowaniem brała udział w zajęciach, rozumiejąc wagę użyteczności znajomości podstaw informatycznych w życiu każdego współczesnego człowieka.
W przerwach między zajęciami komputerowymi, uczestnicy  dla odprężenia wybiegali myślami w przyszłość i rozmawiali o czekającej ich już wkrótce zasłużonej nagrodzie.
3-go sierpnia bowiem, młodzież z HP7-35, która bierze udział w projekcie
„Nasza Przyszłość 2”, po trzech miesiącach intensywnej pracy nad sobą, nareszcie pojedzie na obóz. Obóz obędzie się w Niechanowie i potrwa 10 dni.
Natomiast ostatnim, zamykającym realizację projektu punktem, będzie wrześniowe dwudniowe spotkanie uczestników z wychowawcami i socjoterapeutami „Naszej Przyszłości 2”. Wówczas to nastolatki ocenią czy ich zdaniem cele projektu zostały osiągnięte oraz jak wpłynął on na poprawę ich osobistej sytuacji życiowej.





PLANOWALI ŚCIEŻKĘ KARIERY

Uczestnicy projektu „Nasza Przyszłość2” w trakcie dyskusji nad zasadami budowania portfolio w salach HP7-35
 

Uczestnicy projektu „Nasza Przyszłość 2” wzięli udział w pierwszych warsztatach z przewidzianego w projekcie Modułu Zawodowego. Zajęcia odbyły się 11 czerwca w Hufcu Pracy na warszawskich Bielanach.

Spotkanie poprowadziła Małgorzata Stolarska, doradca zawodowy. Podzieliła ona warsztaty na kilka segmentów tematycznych, mających pomóc młodzieży zrozumieć istotę planowania kariery zawodowej.
Młodzież poznała zasadę budowania portfolio oraz tworzenia struktury edukacyjnej. Następnie uczestnicy wykonali ankietę skłonności zawodowych, jak również plakat obrazujący wstępne określenie obszarów zawodowych.
- Tego rodzaju zajęcia są jednymi z ważniejszych, jakie powinny pojawić się na tym etapie życia człowieka na drodze do samodzielnego poruszania się po trudnej ścieżce zawodowej – mówiła Małgorzata Stolarska, podkreślając wagę warsztatów, ale również unaoczniając ciężar decyzji, przed którymi stoi, biorąca udział w projekcie grupa młodych ludzi.
Warsztaty były prowadzone w sposób ciekawy i zrozumiały dla uczestników. Wyświetlane slajdy oraz wykonywane własnoręcznie przez uczniów plansze, doskonale pomogły im zrozumieć i przyswoić poszczególne zagadnienia z omawianego tematu.





ŻONGLERKA SPOSOBEM NA NUDĘ

Uczestnicy warszawskiej grupy projektu „Nasza Przyszłość 2” podczas nauki żonglowania
 

Uczestnicy warszawskiej grupy projektu „Nasza Przyszłość 2”, w piątek 28 maja wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez Państwową Szkołę Sztuki Cyrkowej.

Zajęcia odbyły się w ramach przewidzianego w projekcie - koła zainteresowań – założeniem którego jest rozwój i/lub umacnianie w młodzieży rozmaitych pasji i umiejętności gospodarowania wolnym czasem. Piątkowe spotkanie młodzieży z Jerzym Kasprzykowskim, dyrektorem Szkoły Cyrkowej było już drugą lekcją odsłaniającą tajemnice sztuki widowiskowej. Tym razem przedmiotem zajęć była żonglerka.
Przed przystąpieniem do ćwiczeń, dyrektor Kasprzykowski szczegółowo omówił zasady BHP obowiązujące na sali gimnastycznej, a dopiero później wprowadził uczestników w tematykę żonglerki jako jednej z form spędzania wolnego czasu.
Po części teoretycznej uczniowie przystąpili do praktycznej nauki żonglowania.
Podczas spotkania młodzież miała okazję nie tylko nauczyć się aktywnego spędzania czasu czy popracować nad swoją kondycją fizyczną, ale także dobrze się bawić.
Dlatego też, gdy nadeszła pora zakończenia zajęć, uczestnicy projektu „Nasza Przyszłość 2” nie kryli, że właściwie to już z niecierpliwością wyczekują następnych tego typu lekcji.





SAMOPOZNANIE POPRZEZ BAJANIE

Uczestnicy w trakcie warsztatów z socjoterapeutką Agnieszką Marecką
 

W czwartek 27 maja w Hufcu Pracy na warszawskich Młocinach odbyły się drugie warsztaty socjoterapeutyczne w ramach projektu „Nasza Przyszłość 2”.

Podobnie jak przed tygodniem i tym razem to szczególne spotkanie z młodzieżą poprowadziła socjoterapeutka Agnieszka Marecka. Tym razem przewodnim tematem zajęć było samopoznanie. Warsztat miał za zadanie dostarczyć jego uczestnikom wiedzy o ich mocnych i słabych stronach charakteru oraz ukazać indywidualne cechy temperamentu każdego z nich.
Troszcząc się o kreatywny sposób nabywania przez młodzież wiedzy o sobie, Agnieszka Marecka zdecydowała się na użyć do tego celu „Baśni o Czterech Królewiczach”. To na jej podstawie uczestnicy spotkania starali się przeanalizować zachowanie swoje oraz innych i wyciągali z tej analizy twórcze wnioski. Wybrana metoda edukacyjna okazała się strzałem w dziesiątkę. Młodzież chętnie uczestniczyła w zajęciach i angażowała się w odnajdywanie prawdy o swojej osobowości.
Zgodnie z planem i celami projektu „Nasza Przyszłość 2” czwartkowe warsztaty pozwoliły młodym osobom lepiej poznać siebie samych oraz siebie nawzajem, a także umocniły w nich przekonanie o własnej wartości.
Nadzorujących przebieg projektu w HP7-35 pedagogów dodatkowo ucieszył fakt, iż po warsztatach uczestnicy mieli potrzebę dłuższego pozostania w świetlicy, żeby podzielić się swoimi wrażeniami z zajęć.
- To świadczy po pierwsze o tym, że naprawdę zależy im na tym, żeby skorzystać z oferty, jaką dla nich przygotowaliśmy, a po drugie, to również znak, iż owa oferta jest podana w strawnej dla młodych ludzi formie, w odpowiedniej dawce, a poza tym jest przez nich postrzegane, jako interesująca i użyteczna – mówiła kadra młocińskiego Hufca.





SOCJOTERAPEUTYCZNE KLIMATY NA MŁOCINACH

Zajęcia motywująco - aktywizujące  w ramach projektu „Nasza Przyszłość 2” w warszawskim Hufcu Pracy Przy Agorze
 

W warszawskiej jednostce OHP 7-35 w czwartek 20 maja wystartowano z realizacją projektu „Nasza przyszłość 2”.

Pierwsze zajęcia w ramach projektu przeprowadziła socjoterapeutka Agnieszka Marecka.
Głównym celem spotkania była integracja grupy oraz wzajemne poznanie się uczestników startującego właśnie przedsięwzięcia. Uczniowie wraz z prowadzącą ustalili normy, które będą obowiązywały w grupie podczas wszystkich kolejnych zajęć „Naszej Przyszłości 2”. Wspólnie budowali klimat zaufania i poczucia bezpieczeństwa.
Młodzież aktywnie brała udział zarówno w dyskusji jak i grach oraz zabawach. Wszystko to pomogło w zmotywowaniu uczniów do wzięcia udziału w projekcie oraz określeniu ich oczekiwań względem niego.
W odbywającym się w następnej kolejności module edukacyjnym uczestnicy wezmą udział w zajęciach wyrównawczych z wybranych przedmiotów. To, jak mają nadzieję organizatorzy „Naszej Przyszłości 2”, ma pomóc uczniom w wyrównaniu braków w nauce.
Kolejne moduły projektu umożliwią zakwalifikowanej do niego młodzieży między innymi rozwinięcie osobistych zainteresowań oraz sprecyzowanie indywidualnych zadatków zawodowych.





W HP 7-11 INTEGRUJĄ, MOTYWUJĄ I REEDUKUJĄ

Zajęcia motywująco - aktywizujące  w ramach projektu „Nasza Przyszłość 2”poprowadzone przez socjoterapeutkę Iwonę Dziugieł
 

Płocki Hufiec Pracy pełną parą ruszył z realizacją drugiej edycji socjoterapeutycznego projektu OHP „Nasza Przyszłość”.

Projekt rozpoczął się w czwartek 13 maja modułem edukacyjnym, który oprócz pomocy uczestnikom w nadrobieniu braków w nauce, miał także na celu ich integrację.
Na wstępie socjoterapeutka - Iwona Dziugieł odbyła z wybraną do projektu młodzieżą luźną dyskusję i zaproponowała kilka ćwiczeń, które ukazać miały motywację młodych do udziału w przedsięwzięciu. Dzięki tym zajęciom uczestnicy lepiej poznali siebie i swoje oczekiwania oraz zostali zachęceni do aktywnego uczestnictwa w „Naszej Przyszłości 2”.

 

 

Dyrektor CKU-  Maria Górecka podczas indywidualnego spotkania z uczestniczką  NP2 w ramach zajęć wyrównawczych z języka polskiego
Następnie Maria Górecka, dyrektor CKU poprowadziła pierwsze zajęcia wyrównawcze z języka polskiego, a Ewa Paczkowska, nauczycielka matematyki z CKU - zajęcia z matematyki.
Pierwsze lekcje wyrównawcze miały charakter luźnej rozmowy. Dzięki niej udało się ustalić, jakie przedmioty szkolne lub jaki zakres tematyczny z tychże sprawiają uczniom najwięcej trudności.
Na koniec grupę młodzieży podzielono na dwuosobowe zespoły, by w takim składzie mogła ona brać udział w kolejnych spotkaniach reedukacyjnych.
- Prowadzenie spotkań wyrównawczych w parach, daje większe szanse na indywidualne podejście do każdego uczestnika oraz rozpoznanie jego potrzeb i problemów, a tym samym wyrównanie dysproporcji edukacyjnych – tłumaczyła decyzję o podziale grupy Magdalena Mocka-Lipińska, p.o. komendanta Hufca Pracy 7-11.
Nauczyciele prowadzący spotkania wyrównawcze mają nadzieję, że zaowocują one uzyskaniem przez młodzież uczestniczącą w projekcie „Nasza Przyszłość 2” promocji szkolnych, co pozwoli im wejść na następny szczebel nauczania.





REKRUTACJE DO "NASZEJ PRZYSZŁOŚCI 2" W HP 7-11

Komisja Rekrutacyjna z HP 7-11 podczas rozdawania regulaminu uczestnictwa w projekcie „Nasza Przyszłość 2”
 

W środę 4 maja w płockiej jednostce OHP przeprowadzono drugą turę rekrutacji młodzieży do projektu edukacyjno-terapeutycznego współfinansowanego ze środków UE.

Komisja rekrutacyjna w składzie: Magdalena Mocka- Lipińska - p.o Komendanta HP 7-11 oraz Izabela Chotkowska - wychowawca HP 7-11, spotkały się z osobami, które tydzień temu podczas zajęć omawiających projekt „Nasza Przyszłość 2”, wyraziły zainteresowanie uczestnictwem w nim.
Aby zweryfikować i ostatecznie ustalić skład 10-osobowej grupy, bo tylko tylu uczestników zakwalifikuje się na tegoroczne zajęcia pod opieką płockich wychowawców, prowadzące środowe spotkanie przeprowadziły z każdym z kandydatów wywiad, definiujący jego potrzeby i trudności.
W ten sposób załoga HP7-11 zebrała wstępne informacje na temat sytuacji rodzinno-środowiskowej i szkolnej młodzieży chętnej do wyjazdu. Przede wszystkim jednak dokonana została ocena poziomu motywacji poszczególnych osób do udziału w projekcie.
Na podstawie zebranych w wywiadach wiadomości komisja wystawiła oceny kwalifikujące, bądź odrzucające kandydatów.
Summa summarum udało się wyłonić owe 10 osób, które wezmą udział w II edycji „Naszej Przyszłości”. Dodatkowo została utworzona lista rezerwowa, na wypadek gdyby któryś z beneficjentów z przyczyn losowych zrezygnował z udziału w przedsięwzięciu.
Kończąc spotkanie Magdalena Mocka-Lipińska uznała rekrutację za zamkniętą, a projekt za otwarty. Wybranych zaś uczestników poinformowała o terminie pierwszych zajęć motywacyjno-aktywizujących, które rozpoczną intensywny edukacyjno-terapeutyczny cykl zajęć.




 

POMYŚL O SOBIE - ZAPLANUJ WAKACJE Z OHP

Barbara Sawicka – Kierownik Wydziału Programów Edukacyjnych, Kształcenia i Wychowania Mazowieckiej Wojewódzkiej Komendy OHP, główny koordynator „Naszej Przyszłości” na Mazowszu podczas omawiania warunków uczestnictwa w projekcie
 

W Warszawie odbyło się spotkanie informacyjne dla młodzieży i jej opiekunów, zachęcające osoby w wieku 15-17 lat do udziału II edycji projektu „Nasza Przyszłość”.

Spotkanie zorganizowano w czwartek 29 kwietnia na terenie Centrum Kształcenia Ustawicznego nr 3 w Warszawie.
Przybyłe na nie zainteresowane osoby dowiedziały się, co jest celem realizowanego przez OHP a współfinansowanego przez UE przedsięwzięcia oraz jakie korzyści mogą z udziału w projekcie wynieść Ci, którzy się na ten udział zdecydują.
- Celem projektu – wyjaśniała Barbara Sawicka, główny koordynator „Naszej Przyszłości” na Mazowszu.- Jest między innymi wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego a przede wszystkim wyrównanie zaległości edukacyjnych młodych ludzi.
Uczestnicy spotkania dowiedzieli się, że „Nasza Przyszłość” to ośmiodniowy, socjoterapeutyczny obóz wyjazdowy, który ma pomóc młodym ludziom w zredukowaniu poziomu agresji, nauczyć ich technik radzenia sobie ze stresem i poprawić poziom ich funkcjonowania w społeczeństwie.
 W dalszej części mitingu omówione zostały poszczególne moduły„Naszej Przyszłości” tj. moduł edukacyjny, socjoterapeutyczny, zawodowy, rekreacyjny oraz profilaktyczno-terapeutyczny - zapewniający indywidualne konsultacje między innymi z prawnikiem, psychologiem i terapeutami.
Obecne w czwartek w CKU osoby miały też szansę poznać opiekunów grup tegorocznego obozu „Naszej Przyszłości”, którzy na co dzień zasilają szeregi kadry Hufca Pracy HP7-35.
Na koniec spotkania, chętni do wzięcia udziału w projekcie wypełnili formularze zgłoszeniowe.





O PRZYSZŁOŚCI MŁODZIEŻY W HP 7-11


Izabela Chotkowska- wychowawca HP 7-11 podczas szczegółowego omawiania korzyści płynących z udziału w projekcie „Nasza Przyszłość”, po prawej Magdalena Mocka Lipińska - p.o Komendanta HP 7-1,  rozdaje arkusze uczestnictwa w projekcie
 

Na terenie Hufca Pracy w Płocku 23 kwietnia odbyło się spotkanie informacyjne związane z II edycją projektu „Nasza Przyszłość”.

W piątkowym spotkaniu udział wzięli członkowie rodzin niewydolnych wychowawczo oraz kuratorzy społeczni. Zebranych gości powitała Magdalena Mocka-Lipińska - p.o komendanta HP 7-11, która na wstępie nawiązała do celów i korzyści płynących z uczestnictwa w projekcie.
Zebrani dowiedzieli się, iż celem projektu jest wyrównanie zaległości edukacyjnych młodych ludzi, zmiana ich zachowania, zachęcenie młodzieży do podejmowanie konstruktywnych działań, odreagowanie przez uczestników napięć emocjonalnych i pomoc w zdobyciu przez nich umiejętności radzenia sobie ze stresem.

 

 

 

 

 

 

Uczestnicy projektu „Nasza Przyszłośc” przy pomocy prowadzących wypełniają karty informacyjne

Z kolei Izabela Chotkowska- wychowawca HP 7-11 przybliżyła i szczegółowo opisała słuchaczom warunki uczestnictwa w przedsięwzięciu.
Wymieniła poszczególne moduły, z których składa się projekt czyli moduł edukacyjny, socjoterapeutyczny, zawodowy oraz profilaktyczno-terapeutyczny zapewniający opiekę psychologów, pedagogów i terapeutów.
Bardzo duże zainteresowanie wśród zebranych rodziców i dzieci wzbudziła informacja o bezpłatnym, ośmiodniowym obozie socjoterapeutycznym, gdzie oprócz pomocy specjalistów uczestniczących w przedsięwzięciu, młodzież będzie uczestniczyła w zajęciach kulturalno-oświatowych.
Podczas spotkania zebrani goście mogli skorzystać z cateringu przygotowanego przez Bar Mleczny współpracujący z Hufcem Pracy w Płocku.
W sympatycznej atmosferze wszelkie wątpliwości dotyczące udziału w projekcie zostały wyjaśnione, a rodzice uzyskali odpowiedź na nurtujące ich pytania.

 

 

Izabela Chotkowska- wychowawca HP 7-11 zbiera dokumentację od osób zainteresowanych uczestnictwem w projekcie „Nasza Przyszłość”
Na zakończenie młode osoby zdecydowane na przystąpienie do II edycji „Naszej przyszłości” przy pomocy prowadzących wypełniły arkusze zgłoszeniowe oraz karty informacyjne uczestników projektu, tym samym podejmując dobrą decyzję dotyczącą ich najbliższej przyszłości.

 

drukuj stronę

Mazowiecka Wojewódzka Komenda
ul. Gałczyńskiego 4, 00-362 Warszawa
tel: (022) 827-21-54, 827-62-50, 862-32-17 fax: (22) 827-63-91
mazowiecka@ohp.pl
BIP

Młodzieżowe Centra Kariery   Mobilne Centra Informacji Zawodowej   OHP Dla Szkoły   Nadzór nad Ochotniczymi Hufcami Pracy
sprawuje Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Informacje o OHP
Inne serwisy
Na skróty - linki
Stronę internetową przygotowuje Mazowiecka WK OHP (napisz do nas). Prawa autorskie zastrzeżone © 2004